iScala firmy Epicor to kompletny, zintegrowany system wspierający zarządzanie w małych i średnich przedsiębiorstwach z różnych branż takich jak:
⚫ dystrybucja
⚫ handel
⚫ produkcja
⚫ usługi
Długoletnie doświadczenie i innowacyjność Epicor sprawia, że system antycypuje modele biznesowe przedsiębiorstw będących światowymi liderami w swoich sektorach. Dzięki temu wdrożenie iScala pomaga uzyskać przewagę konkurencyjną.
Oprogramowanie może rosnąć wraz z firmą, ponieważ pozwala w łatwy sposób dodawać kolejne oddziały i lokalizacje w Polsce i za granicą.
Dzięki obsłudze standardu UNICODE Użytkownik może równocześnie wprowadzać dane i drukować dokumenty w dowolnym języku np: angielskim, rosyjskim, arabskim i chińskim.
iScala daje bardzo szerokie możliwości kastomizacji wprowadzania danych, wyszukiwania, wzorów dokumentów biznesowych i raportów.
Moduł integracji umożliwia:
⚫ modelowanie i automatyzację przepływu procesów biznesowych oraz
⚫ łączność z zewnętrznymi i wewnętrznymi systemami komputerowymi.
Dzięki temu można wydatnie obniżyć koszty i skrócić czas operacji.
iScala umożliwia przedsiębiorstwu wdrożenie jasnych reguł zarządzania finansami od poziomu grupy kapitałowej, poprzez jednostki organizacyjne, działy aż do pojedynczych procesów biznesowych.
System jest zgodny z przepisami obowiązującymi w Polsce oraz Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości.
Jego główne cechy to:
⚫ Księga Główna oparta na wielowymiarowym planie kont.
⚫ Wymiary można kastomizować. Np. MPK, Produkt, Kontrakt, itd.
⚫ Wielowalutowość.
⚫ Konsolidacja.
⚫ Kontroling.
⚫ Budżetowanie.
⚫ Prognozowanie i Planowanie.
⚫ Przepływy pieniężne.
⚫ Rozrachunki z kontrahentami. Zobowiązania i Należności. Przeszacowanie różnic kursowych zrealizowanych i niezrealizowanych.
⚫ Windykacja należności: monity, naliczanie odsetek.
⚫ Środki Trwałe.
⚫ Kasy gotówkowe.
⚫ Zarządzanie Wekslami.
⚫ Rozliczenia międzyokresowe.
⚫ Automaty księgowe.
⚫ Zatwierdzanie dokumentów w dzienniku.
⚫ Interfejsy bankowe. W tym SEPA.
⚫ EDI - elektroniczna wymiana danych z innymi systemami.
Produkty iScala do zarządzania łańcuchem dostaw (ang. SCM - Supply Chain Management) obsługują niemal wszystkie
środowiska produkcyjne i dystrybucyjne:
od skomplikowanego konstruowania na zamówienie po produkcję seryjną,
od lokalnego magazynu mieszczącego się w jednym pomieszczeniu po kompleks wielu magazynów, w których stosowana jest kontrola jakości.
Zarówno środowiska najprostsze jak i najbardziej złożone łączy jedna cecha wspólna: konieczność współpracy z partnerami w łańcuchu dostaw.
Rezultatem wdrożenia systemu iScala SCM jest zwiększenie zadowolenia klientów, polepszenie relacji z dostawcami i zmniejszenie kosztów transakcji.
Główne cechy iScala w tym obszarze to:
⚫ Pełny proces sprzedaży zarówno hurtowej jak i detalicznej.
⚫ Obsługa usług i produktów dla różnych branż: przemysłowej, spożywczej, medialnej, HoReCa.
⚫ Produkty złożone. Obsługa struktur produktów (tzw. BOM).
⚫ Gospodarka materiałowa, kontrola jakości.
⚫ Magazyny wysokiego składowania.
⚫ Analizy zapotrzebowania. Optymalizacja zakupów. Pętla MRP.
⚫ Pełny proces zakupu i dostaw usług i towarów.
⚫ Obsługa numerów seryjnych i dat gwarancji dostawcy i klienta.
⚫ Obsługa partii i dat przydatności do spożycia. FEFO.
⚫ EDI - elektroniczna wymiana danych z innymi systemami.
Moduł ten wspomaga szeroko rozumiany proces zarządzania serwisem i świadczeniem wszelkiego rodzaju usług
informacyjnych, doradczych, warsztatowych i terenowych.
Pozwala efektywnie przydzielać personelowi właściwe zadania, monitorować wykorzystanie krytycznych zasobów, organizować przepływ materiałów i części w dynamicznym otoczeniu współczesnych Działów Serwisu.
Baza instalacji i pełna historia zgłoszeń do poziomu numeru seryjnego umożliwia błyskawiczne określenie jakie prace mają być wykonane w ramach gwarancji.
Dzięki integracji z modułem zarządzania kontraktami serwisowymi ułatwia planowanie prac bieżących i przeglądów okresowych.
Główne cechy iScala w tym obszarze to:
⚫ Rejestracja zgłoszeń serwisowych.
⚫ Pełna historia zgłoszeń, prac diagnostycznych i napraw.
⚫ Zarządzanie bazą instalacji. Obsługa numerów seryjnych i dat gwarancji dostawcy i klienta.
⚫ Graficzne harmonogramowanie personelu i innych zasobów.
⚫ Śledzenie statusu zleceń serwisowych od zgłoszenia po fakturowanie.
⚫ Obsługa napraw gwarancyjnych i prac świadczonych na rzecz innych działów przedsiębiorstwa.
⚫ Obsługa przewidywanego czasu odpowiedzi (ETC), przyjazdu (ETA), rozwiązania (ETR).
⚫ Automatyczne generowanie zleceń na przeglądy okresowe.
⚫ Budżetowanie.
⚫ Śledzenie przychodów oraz kosztów bezpośrednich i pośrednich na dowolnym poziomie.
Współczesne przedsiębiorstwa skupiając się coraz częściej na swojej podstawowej działalności integrują się w rozbudowane łańcuchy dostaw.
Kreuje to potrzebę oparcia współpracy z klientami i dostawcami na formalnych umowach pozwalających zmniejszyć ryzyko i precyzyjnie ocenić odstępstwa od uzgodnionych warunków.
Samo zawarcie kontraktu nie gwarantuje jednak, że wszyscy pracownicy będą przestrzegać na co dzień jego postanowień w sposób spójny.
Moduł Zarządzania Umowami pozwala rejestrować szczegóły umowy i bezproblemowo integrować je z bieżącymi zadaniami pracowników zaangażowanych w realizację.
Główne cechy iScala w tym obszarze to:
⚫ Obsługa różnych typów umów sprzedaży, zakupu, serwisowych, leasingu/dzierżawy, złożonych.
⚫ Rejestracja czasu obowiązywania, zmian cen, sposobu realizacji i fakturowania.
⚫ Umowy jednorazowe, zawierane zwykle na określony czas i odnawiane ręcznie.
⚫ Umowy odnawiane automatycznie na kolejne okresy, jeśli nie nastąpi ich wypowiedzenie.
⚫ Umowy referencyjne, używane wtedy, gdy konieczne jest zastosowanie złożonych reguł fakturowania.
Moduł wspiera zarządzanie zarówno małymi projektami zawierającymi kilka czynności jak wieloetapowymi, trwającymi wiele lat przedsięwzięciami gospodarczymi.
Pozwala efektywnie planować, śledzić realizację i fakturować poszczególne czynności lub całość projektu na rzecz klientów zewnętrznych i/lub własnych działów przedsiębiorstwa.
Główne cechy iScala w tym obszarze to:
⚫ Możliwa 4 - poziomowa struktura projektu.
⚫ Budżet projektu budowany "z dołu do góry" lub "z góry w dół".
⚫ Harmonogramowanie pracy personelu własnego lub obcego oraz pracy innych zasobów np. maszyn.
⚫ Obsługa czynności materiałowych. Np. zakupów i wydań z magazynu.
⚫ Obsługa czynności kosztowych. Np. faktur od podwykonawców, delegacji, itp.
⚫ Śledzenie zaawansowania prac, rejestracja odbiorów.
⚫ Fakturowanie w oparciu o różnorodne scenariusze. Np. za zakończenie zadań, za osiągnięcie etapu, proporcjonalnie, itp.
⚫ Automatyczne księgowanie robót w toku oraz przeksięgowania przychodów i kosztów przyszłych okresów.
Moduł oparty na koncepcji MRP II, obsługujący zadania produkcji dyskretnej i procesowej takie jak:
⚫ produkcja wsadowa (batch)
⚫ produkcja na skład (make-to-stock)
⚫ produkcja na zamówienie (make-to-order)
⚫ montaż na zamówienie (assemble-to order)
⚫ konstrukcja na zamówienie (engineer-to-order)
Wdrażany między innymi w branżach:
⚫ Maszyny i Elektrotechnika
⚫ Produkcja z Tworzyw Sztucznych
⚫ Przemysł Spożywczy
⚫ Farmacja
⚫ Przemysł Chemiczny
Obsługa procesów produkcyjnych odbywa sie wg zasady „dokładnie na czas” (just-in-time) oraz czynności kontroli jakości niezbędnych do zachowania zgodności z ISO 9000 i innymi systemami jakości.
Główne cechy iScala w tym obszarze to:
⚫ Wielopoziomowy BOM (struktura materiałowa, receptura), fantomy, opcje, akcesoria.
⚫ Marszruty. Możliwość definiowania alternatyw.
⚫ Gniazda robocze własne i podwykonawców. Narzędzia.
⚫ Kalkulacja kosztów metodą cen ewidencyjnych (standardowych) lub cen rzeczywistych.
⚫ Plan produkcji i harmonogramowanie.
⚫ Obliczanie zapotrzebowania materiałowego (MRP – Material Requirements Planning).
⚫ Obliczanie zapotrzebowania na moce produkcyjne (CRP – Capacity Requirements Planning).
⚫ Przetwarzanie zleceń produkcyjnych i/lub kolejki wsadów (Batch Queue).
⚫ Kontrola procesu produkcji (SFC - Shop Floor Control).
⚫ Dostępna moc (ATP - Available to Promise).
⚫ Obsługa partii i dat przydatności do spożycia. FEFO.
⚫ Automatyczne księgowanie robót w toku oraz rozliczenia produkcji.
Moduł jest w pełni zlokalizowanym, zgodnym z przepisami polskimi systemem płacowym. Posiada także elementy Zarządzania Kadrami.
Główne cechy iScala w tym obszarze to:
⚫ Kartoteka pracownika wraz z pełną historią zmian.
⚫ Praktycznie nieograniczona ilość programowalnych składników płacowych.
⚫ 999 modeli kalkulacji listy płac. Np. dla pracowników etatowych, umów i zleceń, członków zarządu, itp.
⚫ Interfejs do programu Płatnik.
⚫ Wydruk PIT-ów.
W tym obszarze oferujemy interfejs CRM2iScala, który integruje popularne na rynku aplikacje CRM z systemem iScala.
Np. rozwiązanie dla Microsoft Dynamics CRM posiada następujące cechy:
⚫ Synchronizacja kartoteki klientów pomiędzy CRM a Księgą Sprzedaży iScala.
⚫ Przesyłanie danych o płatnościach klientów z iScala do CRM
⚫ Synchronizacja kartoteki produktów pomiędzy CRM a iScala.
⚫ Przesyłanie zamówień sprzedaży z CRM do iScala.
⚫ Przesyłanie zgłoszeń serwisowych z CRM do iScala.
⚫ Przesyłanie dekretów faktur z CRM do iScala.
⚫ Synchronizacja zbiorczych statystyk sprzedaży pomiędzy CRM a iScala.
⚫ Synchronizacja kartoteki dostawców pomiędzy CRM a iScala.
iScala jako system oparty na silniku baz danych Microsoft SQL Server w naturalny sposób integruje się z aplikacjami pakietu MS-Office.
Dane biznesowe mogą być automatycznie:
⚫ eksportowane z iScala do aplikacji MS-Office.
⚫ importowane z aplikacji MS-Office do iScala.
Platforma Epicor ICE (Internet Component Environment) umożliwia integrację iScala z portalami Web. Dane mogą być prezentowane w formie dashboardów, wyszukiwane poprzez zapytania (tzw. BAQs - Business Activity Queries).
W obszarze szeroko pojętej integracji aplikacji przedsiębiorstwa ( ang: EAI - Enterprise Application Integration) oferujemy gotowe interfejsy łączące iScala z innymi systemami.
Pomagamy integrować oprogramowanie, dane i procesy nietypowe.
Więcej szczegółów TUTAJ.
Elektroniczna wymiana danych (ang. EDI - Electronic Data Interchange) odrywa we współczesnych przedsiębiorstwach coraz większą rolę.
Entity posiada gotowe rozwiązania pozwalające przesyłać dokumenty elektroniczne poprzez publiczne platformy (np. Comarch ECOD) lub dedykowane serwisy webowe, ftp lub e-mail.
Więcej szczegółów TUTAJ.